5 otázek pro Mirka Krále

Zuzana Štefanková 6. 8. 2025
Marketup
Marketup

V Marketupu máme spoustu inspirativních lidí a to od stratégů přes kreativce až po digital specialisty. A právě jim teď každý měsíc dáme prostor v naší nové rubrice: Pět otázek, pět odpovědí a jedna hvězda týmu Marketup. Rubriku otevírá náš CEO Mirek Král, který firmu založil před 15 lety. Jak se agentura za tu dobu proměnila, kam směřuje dál a kde se dobíjí mimo práci? To a mnohem více si přečtete v novém rozhovoru.

1. Marketup jsi založil v roce 2010 společně s Tomášem Ševčíkem. Jak se agentura za těch 15 let proměnila?

Proměnila se naprosto zásadně. V roce 2010 byl digitální marketing teprve na začátku a my jsme byli startupem tvořeným dvěma byznysovými matadory, partou nadšených studentů a čerstvých absolventů. Tehdy jsme se věnovali čistě výkonnostnímu marketingu, hlavně PPC kampaním, a učili se za pochodu. Od roku 2012 jsme rozšířili záběr o správu sociálních sítí, obsah a grafický design. Dva roky na to jsme přidali brandové kampaně v RTB a na sociálních sítích v čele s YouTube. Ze studentů a absolventů jsme si během let vychovali seniorní specialisty, projektové manažery a střední management. V roce 2016 jsme začali budovat kreativní a produkční oddělení. V roce 2018 jsme začali v naší praxi plně uplatňovat principy evidence based marketingu, který reprezentuje např. B.Sharp, J.Romaniuk, L.Binet nebo M.Ritson. V posledních letech jsme tým rozšířili o experty s mezinárodními zkušenostmi a lidi s backgroundem z nejrůznějších oblastí - technologie, strategie, zákaznická zkušenost, art, či psychologie. Tato diverzita nám umožňuje mnohem širší záběr, holistický pohled na marketing a máme tak v rukách úplně jiný ekosystém služeb.

Dnes pokrýváme kompletní marketingový cyklus – od výzkumu, strategie, přes kreativu, produkci, media planning a komunikaci včetně sociálních sítí, influencerů a content creatorů, až po technologická řešení založená na datech s přesahem do konzultačních služeb. Z původně menších a středních klientů jsme se posunuli k největším českým a globálním značkám, které jsme schopni obsluhovat napříč různými trhy. Specializujeme se zejména na retailové řetězce, FMCG výrobce, poskytovatele finančních, energetických, telekomunikačních, průmyslových nebo zdravotnických služeb či automotive.

Marketup

2. Loni Marketup získal ocenění „Nejlepší místo, kde pracovat“. Proč si myslíš, že jsou u nás lidé tolik spokojení?

Věříme, že kvalitní služby může poskytnout jen kvalitní tým, a proto nepřestáváme investovat do náboru talentovaných lidí a rozvoje všech našich kolegů. 

V Marketupu nevyznáváme přísnou hierarchii, ale naopak všichni mají otevřené dveře a kdokoliv může přijít s nápadem či zpětnou vazbou. Lidi vedeme k samostatnosti a zodpovědnosti, dáváme jim svobodu a autonomii. Naši snahou je podporovat spolupráci a dobrou atmosféru v týmech. Z pravidelného měření Employee Net Promoter Score, tedy spokojenosti a angažovanosti lidí, je vidět, že se nám to daří. Dlouhodobě dosahuje nejvyšší skóre odpověď na otázku “Mám rád kolegy, se kterými pracuji” z více než 30 hodnocených oblastí. Její hodnocení se vždy pohybuje mezi 9 a 10, přičemž 10 je maximum bodů. V praxi to vede k tomu, že naši lidé spolu nejen pracují, ale také sportují, baví se, jezdí na dovolenou a do práce chodí opravdu rádi. 

Marketing patří mezi nejrychleji se rozvíjející se obory, proto pokládáme neustálé vzdělávání za naprosto nezbytné na všech úrovních. Pravidelně investujeme do školení hard skills. Kdokoli může přijít se zájmem se zúčastnit lokální či mezinárodní konference ve své profesi. Dáváme šanci každému růst a zařadit se mezi špičku oboru. Loni jsme spustili Leadership akademii, díky které si vychováváme vlastní budoucí leadery. Dále v rámci rozvoje soft skills pro naše lidi pořádáme tréninky na otevřenou zpětnou vazbu, workshopy na téma zdraví v práci, mentální odolnost či mindfulness, které mají velké využití i v osobním životě. 

Transparentní přístup, zájem o lidi, férové odměňování a možnost seberealizace na projektech pro významné lokální a mezinárodní značky vytváří prostředí, ve kterém lidé nejen pracují, ale skutečně chtějí být.

3. Jaký trend nebo změnu v marketingu právě teď sleduješ s největším zájmem?

V posledních šesti letech jsme zažili pandemii, krizi dodavatelských řetězců, vysokou inflaci, stoupající ceny energií, válku na Ukrajině či nejnověji hrozbu vysokých cel Trumpovy vlády. Firmy tak čelí neustálým výzvám v lokálním a globálním měřítku. Ukazuje se, že podniky musí být flexibilní a připravené na neustálou změnu. Ekonomická nejistota zasahuje do jejich výkonnosti, a tím pádem i do marketingových rozpočtů a cílů. Klienti dnes požadují maximální efektivitu a jasnou návratnost investic, aby byly schopni doručit i v tak náročném prostředí hodnotu pro akcionáře. To klade na agentury vysoké nároky.

Druhá klíčová oblast je rychlý vývoj technologií, především AI. Klienti očekávají, že jim zoptimalizujeme mediální investice, dokážeme díky Generativní AI výrazně zrychlit a škálovat kreativní procesy, lépe zacílíme kampaně díky first-party datům a pomůžeme vyhodnocovat celkový dopad marketingových aktivit, přehledně, na jednom místě. A to vše za nižších nákladů.

V uvedeném vývoji vidím obrovskou příležitost i hrozbu. Agentury, které se dokáží přizpůsobit, rozšířit své služby a naplnit tato očekávání, mají před sebou zářnou budoucnost. Ty, které to nedokáží dostatečně rychle, mohou být vytlačeny z trhu, stát se obětí jeho konsolidace. Dnes je třeba, aby agentura integrovala různé marketingové disciplíny, spojila evidence based strategii s technologickými nástroji a skutečně přinášela klientovi byznys.

Marketup

4. Jaké vize a plány čekají Marketup v nejbližších měsících a v roce 2026?

Máme připravený desetiletý plán a naše nejbližší aktivity z něj vycházejí. Momentálně se soustředíme na geografickou expanzi a to zejména v rámci CEE a DACH regionu. Už dnes pracujeme pro řadu značek z tohoto regionu, na více trzích - mezi naše klienty patří XXXLutz, GrandOptical, Škoda, E.ON, AXA, FutureLife, Decathlon a řada dalších. Tuto spolupráci chceme dále prohlubovat a rozšířit naše působení pro centrály nadnárodních firem.

Na odborné úrovni chceme rozvíjet disciplíny založené na evidence-based marketingu, strategii budování značky nebo 360 stupňovém mediálním plánování s využitím marketing mix modellingu. V technologické oblasti jsou pro nás klíčová témata aktivace first-party dat, například skrze customer data platformy (CDP), využití GenAI pro tvorbu a škálování kreativy, oblast GEO a automatizace pro efektivní řízení performance a brand kanálů. 

 Zásadní je pro nás být spolehlivým řešitelem byznysových výzev CMO a vrcholového managementu, nikoliv pouze dodavatelem kreativních nápadů či kampaní. Proto rozvíjíme konzultační a implementační služby v oblasti go-to-market strategie, zákaznické zkušenosti nebo Business Intelligence. Chceme pomáhat firmám provázat strategii s konkrétními výsledky.

5. Kde a jak nejraději dobíjíš energii mimo práci?

Nejvíce mne nabíjí energií, když firma šlape. Mám radost, když klientům doručujeme slíbené výsledky, překračuje očekávání a tím pádem jsou spokojeni, jak zákazníci, tak i naši lidé.   

Najdu si samozřejmě čas i na své koníčky. Nejraději trávím chvíle s manželkou a dvěma syny. Rádi společně cestujeme v létě k moři, v zimě do hor, nejčastěji kamkoliv do Itálie. Také občas vyrazím na golf s kamarády, projedu se na motorce, kterou využívám i jako dopravní prostředek na cestu do práce. Už mnoho let pravidelně cvičím ve fitness, jezdím na horském kole nebo se věnuji práci na zahradě.

Marketup

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče